Show biznis verzus deti čo potrebujú pomoc

Poznáte tie vychytané vety „Napíšte sms v tvare (), medzera na číslo () a pomôžte chorým deťom“ potom dramatická hudba so spomaleným videom chorého dieťaťa. Podľa vlastných skúsenosti viem, že tie organizácie v televízii oveľa menej pomáhajú než súkromné organizácie. Nechcem atakovať na niektoré organizácie, ale napríklad Srdce pre deti zarobilo veľké peniaze a za tých 5 rokov nedali ani korunu detskému domovu v Seredi, kde sú dve budovy. Jeden pre mladých dospelých, duševne chorých a veľký detský domov A. Hlinku, jediné čo dostali bola pozvánka do živého vysielania a vybrané dievča dostalo len pár pasteliek. Sponzori neboli Srdce pre deti, ale tie mladšie organizácie ako napríklad Ježiško alebo len forma darov od firiem. Raz sa stalo, že neboli sponzori na Vianoce vôbec… Ak chcete urobiť veľký skutok a mať istotu, že sú veci v správnych rukách? Prinášam vám pár typov:

dítě

–          Nesúďte knihu podľa obalu. Neverte televízii a ak chcete pomôcť tomu človeku čo je na obrazovke, vyhľadajte si kontakt naň osobitne… Pretože keď pošlete sms, sponzori sú ako realitný makléri, z vašich peňazí si odkroja na plat
–          Oblečenie nehádžte do špeciálnych kontajnerov na oblečenie! To oblečenie ide rovno do práčky a do Second Handu, prídete o oblečenie a ešte na tom zarobia

–          Nehanbite sa prísť do akéhokoľvek domova alebo charity, tie deti budú skôr šťastné, že dostanú niečo čo môžu použiť
–          Neposielajte peniaze ani bankovo, vždy peniaze na drevo, môže to byť špekulant a vy neviete kto sedí za monitorom
–          Dávajte si pozor na ľudí, čo žiadajú peniaze do kasičky. Vždy žiadajte doklad o povolení vykonávať charitatívnu činnosť!

POZOR! Na hluchonemých Rumunov
Nedávno bolo v novinách, že rumunský občania neustále útočia na city ľudí. Nikdy im nedajte peniaze do ruky, tvária sa za hluchonemých. Sú zväčša opálenejšieho typu s modrými podložkami na papier. Nedávno som stála na zastávke električky na Vysokej ulici v Bratislave, pobehoval tam jeden z nich, len čo som nastúpila a otočila sa, drzo ma opľul, mal jediné šťastie, že vodič zatvoril dvere, inak by som mu doslova „flákla“. Nielen táto situácia, ale aj tá v ktorej jedna paní dala peniaze žene, ktorá mala byť hluchonemá, ani nie pár metrov zistila, že sa rozprávala s „kolegyňou“ medzi sebou slovne a po rumunsky.

holka

Vždy overujtekde skončia vaše peniaze, pretože aj veľké organizácie vedia dobre oklamať ľudí tak, že si to nevšimnete. Organizácia môže povedať, že sa vyzbieralo iba 3 000€ na určené dieťa, ale pravda je taká, že celú sumu môžem vykonštruovať nad 10 000€, za celú parádu v televízii je to 1 000€, plat pre moderátorov 4 000€ a ostatných 2 000€ boli doprava, údržba, osvetlenie, atď. Radšej zoberte oblečenie, jedlo, peniaze a pocestujte za tými deťmi, ušetríte viac než na organizácie.